Na plastyce nie zawsze używamy farb lub kredek. Czasem, aby stworzyć coś kreatywnego, wykorzystujemy rzeczy pozornie, zupełnie nieprzydatne. Jak widać, potrafimy z czegoś co nieprzydatne, stworzyć coś co może być zabawką, rzeźbą lub elementem wystroju wnętrza. Tak też powstał ludzik z patyków :)
21 maja 2020 roku odbył się Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny "Mistrz Ortografii Zdalnego Nauczania 2020" zorganizowany przez Szkołę Podstawową nr 6 w Tychach.
W kategorii klas piątych:
I miejsce zajęli dwaj uczniowie klasy 5c naszej szkoły
- Aleksander Skowroński i Kamil Sornek.
Miejsce II zdobył Emil Plewnia również z klasy 5c.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów w ortograficznych zmaganiach:)
Odcisk palca to tak naprawdę odcisk linii papilarnych, które znajdują się na opuszkach palców. Okazuje się, że jest to doskonały sposób identyfikacji osób, ponieważ linie papilarne są zupełnie unikatowe dla każdego człowieka. Oznacza to, że nie ma na świecie osób, które mają te same linie papilarne. Odcisk palca jest więc idealną metodą na przekazanie swojej indywidualności.
Tak też uczynili nasi uczniowie........
Nasi uczniowie , czasem tworzą zaskakujące dzieła. Potrafią doskonale łączyć techniki i wykorzystywać różne materiały do swojej pracy. Być może przyczyni się to do ich późniejszych wyborów w zawodzie grafika komputerowego. Zobaczymy co czas przyniesie a tymczasem zerknijcie na te ciekawe prace......
Uczniowie z klasy 2b nie marnują czasu w trakcie kształcenia zdalnego. Każde dziecko w swoim domu wykonało instrument muzyczny z materiałów pozornie już niepotrzebnych. Instrumenty jakie stworzyli były naprawdę piękne i wyjątkowe.
W ramach projektu pn. „ ZDALNA SZKOŁA+" - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego, szkoła otrzymała dziesięć tabletów z dostępem do Internetu przeznaczone do nauki zdalnej dla uczniów oraz pięć tabletów graficznych dla nauczycieli. Projekt realizowany przez Gminę Tychy, współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020. Ma on na celu zapewnienie uczniom i nauczycielom sprzętu komputerowego, umożliwiającego zdaną edukację.
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 odbędzie się dnia 26.06.2020r. tj w piątek. W związku z COVID -19 nie będzie uroczystej akademii z okazji zakończenia roku szkolnego. Świadectwa wręczać będą wychowawcy wg ustalonego harmonogramu.
Z powodu intensywnych opadów deszczu oraz braku chodnika, a tym samym dojścia do szkoły od strony boiska następuje zmiana miejsca rozdawania świadectw: w głównym wejściu do szkoły oraz w wejściu na salę gimnastyczną od strony Zus-u:
Wejście główne
8.00 – 8.30 klasa 8A
8.30 – 9.00 klasa 8B
9.00 – 9.30 klasa 8C
9.40 – 10.00 klasa 1A
10.20 – 10.50 klasa 1B
10.50 – 11.10 klasa 2A
11.10 – 11.30 klasa 2B
11.30 – 11.50 klasa 2C
11.50 – 12.10 klasa 3A
12.10 – 12.30 klasa 3B
12.30 – 12.50 klasa 3C
Wejście na salę gimnastyczną od strony ZUS-u
8.00 – 8.20 klasa 5A
8.20 – 8.40 klasa 5B
8.40 – 9.00 klasa 5C
9.00 – 9.20 klasa 5D
9.20 – 9.40 klasa 5E
9.40 – 10.00 klasa 6A
10.00 – 10.20 klasa 6B
10.20 – 10.40 klasa 6C
10.40 – 11.00 klasa 6D
11.00 – 11.20 klasa 7A
11.20 – 11.35 klasa 7B
11.35 – 11.55 klasa 7C
11.55 – 12.15 klasa 4A
Pamiętamy o reżimie higienicznym, obowiązującym podczas odbioru świadectwa (maseczka lub przyłbica, dezynfekcja rąk) W przypadku klas ósmych dodatkowo każdy uczeń powinien przynieść ze sobą własny długopis do podpisu odbioru świadectwa.
Książka towarzyszy nam od dziecka. Czytamy bajki, powieści, wiersze, opowiadania. Jak o nią dbać aby się nie zniszczyła ? Jak zaznaczyć kartkę na której skończyliśmy czytać dany fragment ?
Nasi uczniowie znaleźli sposób. Bardzo pomysłowy i kolorowy :)
Zgodnie harmonogramem ogłoszonym przez MEN
rejestracja kandydatów w systemie (logowanie) rozpoczyna się
https://slaskie.edu.com.pl/kandydat/app/
W maju, podczas zdalnego kształcenia uczniowie naszej szkoły mieli okazję wziąć udział w konkursie, którego celem było rozwijanie zainteresowań naukami ścisłymi: fizyką i chemią, wdrażanie uczniów do twórczej i samodzielnej pracy, rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności w oparciu o chemię i fizykę jako naukę, przedstawienie zjawisk fizycznych i przemian chemicznych za pomocą fotografii oraz ich objaśnienie.
Oto efekty pracy:
Z powodu pandemii zaplanowane wcześniej zebranie dla rodziców przyszłych klas pierwszych zostało ODWOŁANE.
Wszelkie informacje dla rodziców uczniów
pierwszej klasy w roku szkolnym 2020/2021
znajdują się w zakładce Wyprawka pierwszaka
25 maja obchodzimy wyjątkowe święto - Dzień Królewny :)
Dziewczynki z klasy VI d zorganizowały konkurs dla najmłodszych. Okazuje się, że w naszej szkole jest niejedna królewna :)
W ramach projektu pn. „ ZDALNA SZKOŁA - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”, otrzymali dziesięć tabletów przeznaczone do nauki zdalnej. Projekt realizowany przez Gminę Tychy, współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020. Ma on na celu zapewnienie uczniom i nauczycielom sprzętu komputerowego, umożliwiającego zdaną edukację.
Animacja poklatkowa to doskonały sposób na powtarzanie materiału. Jest to technika tworzenia filmów polegająca na przemieszczaniu obiektów na niewielkie odległości, a następnie fotografowaniu ich.
Ucząc się w domu odkrywamy wiele nowych rzeczy. Odnajdujemy sztukę we wszystkim co nas otacza. Nasi uczniowie odnaleźli twarze w przedmiotach codziennego użytku. Okazuje się , że wiele przedmiotów na nas Patrzy... :)
Własne przygotowane materiały, prezentacje multimedialne , nakręcone filmy edukacyjne i wiele innych narzędzi dostępnych na rynku jak również aplikacja TEAMS to lekcje fizyki w kształceniu na odległość w SP 36.
Podczas zdalnego nauczania można łączyć naukę, relaks i rozrywkę. Uczniowie, bawiąc się kolorami, testując możliwości symetrii, wykorzystując aplikację do abstrakcyjnego rysowania skomponowali niesamowite obrazy. Powstały magiczne grafiki.
Dnia 13 maja odbyła się olimpiada wewnątrzszkolna z języka angielskiego dla uczniów klas V. Olimpiada odbyła się na platformie Teams. Uczestnicy musieli się wykazać znajomością środków językowych, takich jak czasy gramatyczne (teraźniejsze i przeszły), przedimki nieokreślone i wyrażenia ilościowe, stopniowanie przymiotników. Została również sprawdzona ich znajomość słownictwa, np. ubrań, pomieszczeń szkolnych, instrumentów muzycznych, nowoczesnych technologii, nazw geograficznych, miejsc w mieście, zawodów, państw i narodowości. Uczniowie poprawiali błędy w pisowni, czytali ze zrozumieniem, a także reagowali na podane wypowiedzi.
1. miejsce zajęły ex aequo
Justyna Woźny z klasy 5b i Vivienne Storey z klasy 5e,
2. miejsce - Maja Kozłowska z klasy 5b
3. miejsce - Wiktoria Szyderska z klasy 5a.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Uczniowie naszej szkoły postanowili uczcić 100 rocznicę urodzin św. Jana Pawła II. Oto jak wspaniałe pomysły mieli. Są:
- prace plastyczne (plakaty, portrety, kolorowanki, laurki)
- wiersze
- krzyżówki i testy wiedzy
- śpiew pieśni "Barka"
- utwór "Barka" na akordeonie, flecie, saksofonie, skrzypcach oraz pianinie
- układnie 1000 puzzli
Sprawdź:
pl.padlet.com/kcebula/xldc8qdej3ywtm67
Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w akcji. Jesteście cudowni :)
Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna Cebula
Ćwiczymy głoskę "cz"
wordwall.net/play/2301/790/391
Ćwiczymy głoskę "sz"
Uczennica naszej szkoły Hanna Tomczyk, z klasy IV a zdobyła wyróżnienie w Wojewódzkim Konkursie Przyrodniczym "Dzikie jest piękne". Celem konkursu było zainteresowanie uczniów światem przyrody, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem, wyrobienie poczucia odpowiedzialności za środowisko. Zadaniem uczestników było przygotowanie plakatu lub prezentacji multimedialnej. Serdeczne podziękowania dla wszystkich naszych uczniów, którzy licznie wzięli udział w konkursie. Tobie Haniu serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
• „Jak radzić sobie z wyzwaniami rodzicielskimi podczas pandemii - wskazówki dla rodziców”
• „Jak rodzice mogą rozmawiać z dziećmi o koronawirusie”
https://unicef-koronawirus.pl/psychologia/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-koronawirusie/
• Przewodnik dla młodych „Co możesz zrobić podczas epidemii koronawirusa”
https://unicef-koronawirus.pl/data/uploads/articles/pdf/przewodnik-dla-modych-covid-19.pdf
• Jak wykorzystać wolny czas na zrobienie czegoś ważnego i wartościowego dla siebie i świata!
Uczniowie klasy IV a stworzyli świat malowany zbożem. To efekty ich pracy twórczej. Dzieciaki zasługują na pochwałę za ogromny trud włożony w ich małe arcydzieła :)
Podczas kształcenia na odległość uczymy się tworzyć nowe rzeczy i odkrywamy swoje talenty. Dzięki ciekawym inspiracją, powstają małe dzieła sztuki. Być może któryś z naszych uczniów osiągnie światową sławę.
Przykłady tych prac, pokazują jak łatwo nauczyć się malować portret, pejzaż lub zaprojektować wnętrze lub stronę do bloga.
Wystarczy domalować lub dorysować drugą połowę obrazu :)
18.05.2020. odbyły sie warsztaty językowe dla chętnych uczniów( 3 z danej szkoły). Warsztaty organizowane przez Stowarzyszenie Nauczycieli Języka niemieckiego
Z naszej szkoły w warsztatach wziął udział Mateusz Brodowski Laura Kempny i Patryk Figiel
Zadaniem warsztatów była kolejna odsłona zajęć online z naciskiem na aktywizację uczniów.
Tym razem temat dotyczył kalendarza ogólnie mówiąc i umiejętności, kompetencji mówienia, wyrażania się, budowania wypowiedzi ustnej na bazie już w większości znanego uczestnikom słownictwa. Dalszym celem było rozbudzenie ciekawości w kierunku wiedzy, która wykracza poza język niemiecki, wiedzy ogólnej
Dnia 13 maja odbyła się olimpiada wewnątrzszkolna z języka angielskiego dla uczniów klas VIII. Uczestnicy musieli się wykazać znajomością środków językowych, takich jak pytania szczegółowe. Została również sprawdzona ich znajomość słownictwa o szerokim zakresie. Uczniowie pisali definicje słów, parafrazowali zdania, czytali ze zrozumieniem, uzupełniali dialogi, tworzyli wypowiedź pisemną 80-100 słów.
1. miejsce - Mateusz Sałata z klasy 8a,
2. miejsce - Mateusz Brodowski z klasy 8b.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
"Do dzieła...AKCJA!" - konkurs dla uczniów na filmik przeznaczony do social mediów, który opowie o tym jak dzieci radzą sobie z nudą.
Szczegóły poniżej
Uczniowie Naszej Szkoły są bardzo kreatywni. Podczas nauczania zdalnego na plastyce zajmowaliśmy się min. Fotografią kulinarną i metodą obróbki zdjęć.
Wykonane prace sprawiają, że ślinka cieknie i aż, chciałoby się spróbować tych pyszności.
Oto niektóre z nich :)
czytaj więcej w zakładce Dla rodzica ->Ogłoszenia
Nasi uczniowie są bardzo kreatywni. To praca Juliana Wróbla z VI d , który przygotowała przepis na chleb.
Okazuje się, że wcale nie jest to takie trudne :) Może ktoś spróbuje swoich sił . Zapach, smak i satysfakcja - bezcenne.
Odpowiedź jest prosta-
oczywiście poprzez działanie i prowadzenie obserwacji przyrodniczej.
Wystarczy założyć hodowlę
solanum tuberosum (ziemniaka)
i… obserwować.
Wyzwanie to pomimo trudnej sytuacji, podjęło wielu uczniów klas 5!
Sami zobaczcie na ich wspaniałe efekty…
Jestem z Was bardzo dumna- trzymajcie tak dalej!
Zdalne nauczanie na dobre zadomowiło w domach uczniów klasy 1b. Wykazali się niezwykłą kreatywnością podczas wykonywania pracy technicznej "Rower", przy użyciu dostępnych materiałów.
Oto efekty:
Wszyscy w domu mamy jakieś niepotrzebne i zużyte przedmioty.Dlaczego nie dać im drugiego życia ? Uczniowie klas V i IV ze starej skarpety, stworzyli zabawki i przytulanki. Taka kreatywna zabawa, pomaga nam się koncentrować, rozwija naszą wyobraźnię i poprawia naszą sprawność manualną.
Efekty pracy dzieci są zadziwiające :)
Dla chętnych, zamieszamy również instrukcję - Jak wykonać króliczka.
( autor: Mateusz Seehawer )
Na zajęciach plastyki, uczniowie klas VII poznawali twórczość Pabla Picassa.
Wynikiem tego są wspaniałe prace, inspirowane twórczością wielkiego i wszechstronnego artysty.