Projekty unijne

Regionalny Program Operacyjny Wojewรณdztwa ลšlฤ…skiego โ€“ realna odpowiedลบ na realne potrzeby

 

Projekt realizowany w ramach Priorytetu VIII Infrastruktura edukacyjna Dziaล‚anie 8.2 Infrastruktura placรณwek oล›wiaty Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewรณdztwa ลšlฤ…skiego na lata 2007 โ€“ 2013. Projekt wspรณล‚finansowany przez Uniฤ™ Europejskฤ… z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

NAZWA PROJEKTU: โ€žWyposaลผenie pracowni do nauki przedmiotรณw matematyczno-przyrodniczych oraz jฤ™zykรณw obcych w szkoล‚ach miasta Tychyโ€

 

NAZWA BENEFICJENTA: Miasto Tychy

 

OKRES REALIZACJI PROJEKTU:  02.03.2015 โ€“ 15.11.2015.

 

CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU: Projekt obejmuje doposaลผenie 116 pracowni jฤ™zykรณw obcych i pracowni matematyczno-przyrodniczych w 33 tyskich szkoล‚ach podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i zespoล‚ach szkรณล‚ w pomoce dydaktyczne, sprzฤ™t specjalistyczny w tym urzฤ…dzenia multimedialne, meble szkolne oraz inne elementy wyposaลผenia. Realizacja projektu zapewni racjonalne zorganizowanie procesu ksztaล‚cenia w szkole poprzez zapewnienie materialnego ล›rodowiska edukacyjnego czyli odpowiedniego wyposaลผenia istniejฤ…cych pomieszczeล„ dydaktycznych wraz z niezbฤ™dnฤ… obudowฤ… medialnฤ…. Podjฤ™te rozwiฤ…zania wpล‚ynฤ… na poprawฤ™ warunkรณw i jakoล›ci nauczania tyskich uczniรณw.

 

CAลKOWITY KOSZT PROJEKTU: 3 185 352,32 zล‚

KWOTA DOFINANSOWANIA: 2 705 475,47 zล‚

 

Informacje ลบrรณdล‚owe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewรณdztwa ลšlฤ…skiego na lata 2007 - 2013 znajdujฤ… siฤ™ na stronie www.rpo.slaskie.pl

 

Projekt wspรณล‚finansowany przez Uniฤ™ Europejskฤ… z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewรณdztwa ลšlฤ…skiego na lata 2007 - 2013

 

"Wyposaลผenie pracowni  do nauki przedmiotรณw  matematyczno - przyrodniczych oraz jฤ™zykรณw obcych w szkoล‚ach miasta Tychy"

Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleล„, mล‚odzieลผy i sportu na lata 2014-2020. Jego caล‚kowity budลผet wynosi 14,7 mld euro. Erasmus+ opiera siฤ™ na osiฤ…gniฤ™ciach europejskich programรณw edukacyjnych, ktรณre funkcjonowaล‚y przez 25 lat, i jest wynikiem poล‚ฤ…czenia nastฤ™pujฤ…cych europejskich inicjatyw realizowanych przez Komisjฤ™ Europejskฤ… w latach 2007-2013: programu โ€žUczenie siฤ™ przez caล‚e ลผycieโ€, programu โ€žMล‚odzieลผ w dziaล‚aniuโ€, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink, oraz programรณw wspรณล‚pracy z krajami uprzemysล‚owionymi w dziedzinie szkolnictwa wyลผszego.

 

Tytuล‚ :โ€žTRACES OF EUROPE, ลšLADY EUROPY โ€

Czas trwania : 3 lata, start: wrzesieล„ 2016

Budลผet: 29 900 euro

6 krajรณw partnerskich: ISLANDIA, WลOCHY, ANGLIA, RUMUNIA, NORWEGIA, POLSKA.

 

Zaล‚oลผenia projektu:

Projekt ma na celu wymianฤ™ i wdraลผanie innowacyjnych metod umoลผliwiajฤ…c tym samym rozwรณj u uczniรณw oล›miu kluczowych kompetencji EUROPA 2020,

tj. komunikacji w jฤ™zyku ojczystym, komunikacji w jฤ™zyku obcym, umiejฤ™tnoล›ci matematyczno-przyrodniczych, umiejฤ™tnoล›ci spoล‚ecznych, umiejฤ™tnoล›ci uczenia siฤ™, umiejฤ™tnoล›ci korzystania z TIK-u, poczucia inicjatywy i przedsiฤ™biorczoล›ci, umiejฤ™tnoล›ci kulturowych i ich wyraลผania poprzez sztukฤ™, muzykฤ™, taniec itd. Kaลผdy z krajรณw jest ekspertem w jakiejล› innowacyjnej metodzie sล‚uลผฤ…cej opanowaniu jednej z wyลผej wymienionych kompetencji.

 

Nasza szkoล‚a ma byฤ‡ ekspertem w zakresie nauczania jฤ™zykรณw obcych metodฤ… GBL (ang. game-based learning), czyli za pomocฤ… gier (gล‚รณwnie

z wykorzystaniem TIK-u, ale nie tylko).

W ciฤ…gu 3 lat zaplanowaliล›my 3 spotkania transnarodowe (organizacyjno-robocze), 6 spotkaล„ szkoleniowych dla kadry nauczycielskiej, oraz 1 spotkanie dla uczniรณw.

Plan poniลผej:

 

Rok  szkolny 2016/2017

1) Norwegia- spotkanie transnarodowe  - 3 nauczycieli

2) Wล‚ochy - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce TIK-u - 2 nauczycieli

3) Islandia - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce nauczania czytania

(jฤ™zyk ojczysty) - 2 nauczycieli

 

Rok szkolny 2017/2018

4) Polska - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce nauczania jฤ™zykรณw obcych

5) Wล‚ochy - spotkanie transnarodowe - 3 nauczycieli

6) Anglia - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce umiejฤ™tnoล›ci spoล‚ecznych

โ€“ 2 nauczycieli

 

Rok szkolny 2018/2019

7) Rumunia-spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce umiejฤ™tnoล›ci spoล‚ecznych i ล›wiadomoล›ci kulturowej

8)Norwegia-spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce matematyki i przyrody

9) Anglia-tydzieล„ europejski - spotkanie dla dzieci

10) Islandia - spotkanie transnarodowe, podsumowujฤ…ce projekt.

Podczas spotkaล„ szkoleniowych trwajฤ…cych  okoล‚o 5 dni planujemy:

 

1)wymianฤ™ dobrych praktyk dotyczฤ…cych  wybranej kompetencji

2) udziaล‚ w szkoleniu dotyczฤ…cym pracy innowacyjnฤ… metodฤ… w zakresie danej kompetencji

3) praca z uczniami danego kraju- praktyczna czฤ™ล›ฤ‡ wdraลผania metody/dobrych praktyk

4) przygotowanie scenariuszy zajฤ™ฤ‡, ktรณre bฤ™dziemy realizowaฤ‡ po powrocie do domu

5) umieszczenie ล›ladu (TRACE) w miejscu publicznym

6) Spotkanie z rodzicami promujฤ…ce program Erasmus +

Po powrocie ze szkolenia dzielimy siฤ™ wiedzฤ… z resztฤ… grona.

 

Przez kolejne 3-4 miesiฤ…ce po kaลผdym spotkaniu wdraลผamy metodฤ™ zaprezentowanฤ… przez dany kraj oraz dobre praktyki od pozostaล‚ych partnerรณw, a nastฤ™pnie dokonujemy ewaluacji. W miฤ™dzyczasie na stronie projektu publikujemy scenariusze zajฤ™ฤ‡, gotowe ฤ‡wiczenia, pomysล‚y, refleksje dotyczฤ…ce danej metody lub kompetencji.

Planujemy rรณwnieลผ kilka spotkaล„ online z uczniami (Skype, etwinning), a takลผe prezentacje dotyczฤ…ce kultury danego kraju.

 

Tytuล‚owy ลšLAD (TRACE) jest czymล› co ma pozostaฤ‡ na trwaล‚e w pamiฤ™ci osรณb dotkniฤ™tych bezpoล›rednio oraz niebezpoล›rednio przez projekt, tj. nauczycieli (nowe metody, umiejฤ™tnoล›ci, doล›wiadczenia), uczniรณw (nowe kompetencje) , rodzin, wล‚adz miasta, przechodniรณw mijajฤ…cych ล›lad - pomnik pozostawiony w miejscu  publicznym, ktรณry ma symbolizowaฤ‡ jednoล›ฤ‡ Europy i zamiล‚owanie do nauki. (Love for learning).

 ERASMUS +

Z przyjemnoล›ciฤ… informujemy, iลผ nasza szkoล‚a

otrzymaล‚a fundusze na realizacjฤ™ projektu

Erasmus + Akcja 2 Wspรณล‚praca na rzecz innowacji

i wymiana dobrych praktyk.

 

 O projekcie Erasmus +

W dniach od 2 do 6 listopada 2016r. nauczyciele Szkoล‚y Podstawowej nr 36 im. Narodรณw Zjednoczonej Europy w Tychach uczestniczyli w spotkaniu transnarodowym w Sandnes w Norwegii, w ramach realizowanego projektu Erasmus +.  Wspรณlnie z nauczycielami ze  szkรณล‚ podstawowych z Norwegii, Islandii, Wล‚och oraz wychowawcami przedszkola w Rumunii opracowali plan dziaล‚aล„ przewidzianych do realizacji w ramach projektu na najbliลผszy rok szkolny. Efektem spotkania byล‚o wypracowanie narzฤ™dzi diagnostycznych dotyczฤ…cych funkcjonowania systemรณw oล›wiaty w rรณลผnych krajach europejskich oraz wiedzy uczniรณw, rodzicรณw i nauczycieli o samym projekcie Erasmus +. Ponadto dziฤ™ki dziaล‚aniom zespoล‚u wล‚oskiego powstaล‚a anglojฤ™zyczna strona internetowa  http://vittovolte.wixsite.com/tracesofeurope  , gdzie na bieลผฤ…co moลผna ล›ledziฤ‡ podejmowane przez szkoล‚y uczestniczฤ…ce zadania.

Wizyta w Norwegii

HAPPY DANCE

Uczniowie klas mล‚odszych i starszych pokazali, ลผe sฤ… utalentowani nie tylko jฤ™zykowo, ale potrafiฤ… teลผ ล›wietnie taล„czyฤ‡. W ramach programu Erasmus+, nasza szkoล‚a oraz pozostaล‚e wspรณล‚pracujฤ…ce z nami placรณwki zagraniczne, przygotowaล‚y teledysk do piosenki Happy Dance. W pierwszej kolejnoล›ci, na lekcjach jฤ™zyka angielskiego uczniowie poznali tekst i choreografiฤ™ oraz nauczyli siฤ™ jak pozdrowiฤ‡ swoich kolegรณw z Norwegii, Islandii, Rumuni i Wล‚och w ich ojczystych jฤ™zykach. Nastฤ™pnie, wszyscy spotkaliล›my siฤ™ na korytarzu i wspรณlnie wykonaliล›my utwรณr Happy Dance. Nie moลผemy siฤ™ doczekaฤ‡, aby zobaczyฤ‡ co nagraล‚y dla nas pozostaล‚e szkoล‚y.

Szkoล‚a Podstawowa nr 36

im. Narodรณw Zjednoczonej Europy

w Tychach

Partnerzy, sponsorzy:

Wspรณล‚pracujemy :

Certyfikaty:

Uczestniczymy :