Ocenianie ksztaล‚tujฤ…ce

Dobra praktyka

Moduล‚ IV..............informacja zwrotna od ucznia dla nauczyciela

 

Niezaleลผnie od skutecznoล›ci uczenia na poszczegรณlnych lekcjach i dobrej atmosfery pracy, warto na koniec semestru lub roku szkolnego zapytaฤ‡ uczniรณw, co sฤ…dzฤ… o naszych zajฤ™ciach. W ten sposรณb dowiemy siฤ™, dzieki czemu uczniowie uczฤ… siฤ™ skutecznie i jak moลผemy modyfikowaฤ‡ wล‚asny sposรณb uczenia.

Moduล‚ V..........rozdzielenie OK od OS

 

Informacja zwrotna (ocena ksztaล‚tujฤ…ca)  jest czฤ™ล›ciฤ… procesu uczenia siฤ™, pomaga uczniowi siฤ™ uczyฤ‡, wskazuje, co juลผ zostaล‚o osiฤ…gniฤ™te, a co i jak naleลผy poprawiฤ‡. Ocena sumujฤ…ca, to ocena okreล›lajฤ…ca efekt: poziom wiedzy ucznia z danego tematu na koล„cu procesu uczenia siฤ™.

Ocenฤ™ ksztaล‚tujฤ…cฤ… moลผna porรณwnaฤ‡ do prรณbowania potrawy przez kucharza podczas jej przygotowywania, a ocenฤ™ sumujฤ…cฤ… โ€“ do prรณbowania tej potrawy przez goล›ci w trakcie jej spoลผywania.

 

Moduล‚ IV..............informacja zwrotna

 

Informacja zwrotna jest dialogiem miฤ™dzy nauczycielem i uczniem. Dialog ten  jest prowadzony ustawicznie w trakcie procesu uczenia siฤ™ danej umiejฤ™tnoล›ci. Jego celem jest pomoc uczniowi w uczeniu siฤ™.

Moduล‚ III..........zadanie edukacyjne

 

Zadaniem edukacyjnym bฤ™dziemy nazywaฤ‡ kaลผde zadanie, jakie wykonuje uczeล„ na lekcji lub w domu po to, ลผeby osiฤ…gnฤ…ฤ‡ zaล‚oลผony cel.

Osiฤ…gniฤ™cie tego celu uล‚atwiajฤ… zadania ล›ciล›le zwiฤ…zane z celem i kryteriami sukcesu do lekcji oraz, jeล›li to potrzebne, posiadajฤ…ce wล‚asne kryteria pomocne uczniom w rozwiฤ…zywaniu tych zadaล„.

 

Moduล‚ II..............monitorowanie i podsumowanie

 

Dziฤ™ki wnioskom z monitorowania i podsumowywania procesu osiฤ…gania celรณw i nacobezu do lekcji moลผna na bieลผฤ…co modyfikowaฤ‡ pracฤ™ z uczniem i efektywniej planowaฤ‡ kolejne zajฤ™cia.

Moduล‚ I..........Cele i nacobezu

 

Cele moduล‚u Rozwiniฤ™cie umiejฤ™tnoล›ci formuล‚owania celรณw lekcji i kryteriรณw sukcesu oraz zapoznawania z nimi uczniรณw. Budowanie wspรณlnoty uczฤ…cych siฤ™ poprzez uล›wiadomienie uczniom celรณw i kryteriรณw sukcesu (nacobezu). Kryteria sukcesu: Do kaลผdej swojej lekcji bฤ™dziesz formuล‚owaฤ‡ cel w jฤ™zyku ucznia i zapoznawaฤ‡ z nim uczniรณw. Do ustalonego celu lekcji bฤ™dziesz formuล‚owaฤ‡ kryteria sukcesu w jฤ™zyku ucznia i zapoznawaฤ‡ z nimi uczniรณw.

Wdraลผamy system

OCENIANIA KSZTAลTUJฤ„CEGO

w naszej szkole

ลบrรณdล‚o: ceo.org.pl

 

Piฤ™ฤ‡ strategii oceniania ksztaล‚tujฤ…cego

 

  • Okreล›lanie i wyjaล›nianie uczniom celรณw uczenia siฤ™ i kryteriรณw sukcesu.

  • Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytaล„ i zadaล„ dajฤ…cych informacje, czy i jak uczniowie siฤ™ uczฤ….

  • Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, ktรณra przyczyni siฤ™ do ich widocznych postฤ™pรณw.

  • Umoลผliwianie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejฤ™tnoล›ci.

  • Wspomaganie uczniรณw, by stali siฤ™ autorami procesu swojego uczenia siฤ™.

Aktywnoล›ci podejmowane w szkole

 

Szkoล‚a Podstawowa nr 36

im. Narodรณw Zjednoczonej Europy

w Tychach

Partnerzy, sponsorzy:

Wspรณล‚pracujemy :

Certyfikaty:

Uczestniczymy :